Корпоративно управување и теорија на игри
Шифра
|
Студиска програма
|
Часови
|
Кредити
|
PSM 512
|
Управување во јавниот сектор
|
40
|
7,00
|
Предавачи
|
Љубомир Дракулевски
|
Менаџмент - функции, нивоа, видови, значење на корпоративното управување; димензии на корпоративната општествена одговорност; Одбор на директори- многуаголен пристап кон неговата улога и функции; можности за релативизација на конфликтите; видови игри и одлучувањето; примена на игрите во корпоративното управување.
Содржина на предметот
- Менаџмент- функции и нивоа на менаџмент;
- Ситуационен менаџмент;
- Стратегиски менаџмент;
- Total Quality Management;
- Корпоративна општествена одговорност- концепции, подрачја, еволуција, видови;
- Значењето на корпоративното управување;
- Одбори на директори- одговорност, организација, носители на функции, оценување и унапредување на ефективноста;
- Одбор на директори и планирање;
- Одбор на директори и стратегиски менаџмент;
- Одбор на директори во групи на компании;
- Одбор на директори на странски филијали;
- Конфликти и можности за нивна релативизација;
- Видови игри и одлучувањето;
- Кредибилитет на партнерите;
- Игри со преговарање и кооперација- избор на соодветна игра.
Литература:
- Шуклев, Бобек, Менаџмент (четврто издание), Економски факултет, Скопје, 2004, стр. 3 -36, 346- 378, 442 – 484.
- Schermerhorn, John R., Management, sixth edition, New York: John Wiley & Sons Inc., 2000, стр. 114 -130.
- Shelling, Thomas, The Strategy of Conflict, Oxford University Press, New York, seventeenth edition, 1999, стр. 81 – 203.
- Dixit, Avanish, Susan Skeath, Games of Strategy, New York: Norton, 2nd edition, 2004, стр. 2 -149, 288- 315, 397 – 424.
- Dixit Avanish, Barry J. Nalebuff, Thinking Strategically: The Competitive Edge in business, Politics and Everyday Life, W.W. Norton & Company, Inc., 1999, стр. 89- 168, 223- 326.
Цели на наставата
Цели на наставата - очекувани резултати од наставата и знаења со кои ќе се стекнат идните магистрирани студенти. Тие треба да бидат способни да:
- се стекнат со знаење за примена на современите модели на корпоративно управување;
- фокусираат на менаџментот, на односите меѓу директорите и сопствениците, меѓу стеикхолдерите битни за определување на стратегиските насоки;
- ја концептуализираат улогата на органите во функција на ефикасно извршување на задачите;
- ги идентификуваат на можностите за решавање конфликти;
- ги концептуализираат проблемите на игрите;
- ги имплементираат принципите и резултатите на игрите;
- ги разберат идните хоризонти на менаџментот – општествена одговорност.