Наслов на наставниот предмет | Микроекономија |
Код | ECN 220 |
Наставник | Доц. д-р Даниела Мамучевска |
Цели на предметната програма (компетенции): · По завршувањето на наставата и положувањето на овој предмет, студентите треба да бидат способни: · Да владеат со неопходната микроекономска терминологија; · Да ги користат теоријата за понудата и побарувачката со цел да ги анализираат и објаснат ефектите кои ги предизвикуваат промените во понудата и побарувачката врз цените и понудените количини на стоки и услуги; · Да го разберат однесувањето на потрошувачите и нивниот оптимум во извесни услови и во услови на ризик; · Да го разберат однесувањето на фирмите во совршено конкурентни услови на краток и на долг рок; Да го анализираат однесувањето на фирмите во услови на монопол или олигопол и да ги утврдат промените во потрошувачкиот и производителскиот вишок; · Да ги разберат домените на пазарниот неуспех и потребата од активни политики за решавање на негативните последици од пазарната несовршеност; Да направат дијагностицирање на реалните пазарни случувања и тенденциите на тие случувања; · Да ги анализираат ефектите од превземените мерки на економската политика. | |
Содржина на предметната програма Наставата од овој предмет е замислена како логично продолжување намикроекономските знаења, стекнати од предметот Основи на економијата, а прекузбогатување на веќе совладаниот категоријален пристап со аналитичките ивременските аспекти на микроекономската проблематика. Со оглед на ваквата замисла предметот се експонира како Микроекономија – второ ниво. Во него се проучуваат: оптимумот т.е. оденувањето на потрошувачите и производителите во извесни и неизвесни состојби со примена на маргиналната анализа; утврдување на парцијалната рамнотежа и формирањето на цените на потрошните стоки и услуги; формирање на цените на факотрите за производство; однесувањето на фирмите во различни пазарни структури и теоријата на општа рамнотежа. Понатаму, Во предметот исто така се посветува внимание и на проучување на пазарните дефекти и начините за нинвно намалување т.е. елиминирање, како и на државната интервенција во доменот на релативните цени (микрополитиката на цени).
|
Во 2020 Економскиот факултет при Универзитетот “Св. Кирил и Методиј” во Скопје слави 70 години од своето основање.
Економскиот факултет во рамките на интегрираниот државен Универзитет „Св.Кирил и Методиј“ во Скопје е најголема образовна и истражувачка институција во Република Македонија од областа на економијата и бизнисот.
Економски факултет
Универзитет „Св.Кирил и Методиј“
бул. Гоце Делчев бр.9В
1000 Скопје
Република Северна Македонија
телефон: (02) 3286-800
факс: (02) 3118-701
Е-пошта: contact@eccf.ukim.edu.mk
www.eccf.ukim.edu.mk – сите права се задржани