Наслов на наставниот предмет | Економска анализа за бизнис лидери |
Код | CFM 519 |
Наставник | Проф. д-р Предраг Трпески |
Цели на предметната програма (компетенции): По завршувањето на овој предмет, кандидатите треба да бидат во можност да: 1. сфати основните економски проблеми со кои се соочуваат менаџерите на организациите; 2. препознае карактеристиките на пазарот кои ги ограничуваат активностите на менаџерите; 3. размислуваат стратешки за тоа како да се зголеми вредноста на организацијата; 4. ја ценат важноста на вкупното производство на нацијата за остварување на благосостојба на своите граѓани; 5. сфати основните детерминанти на националниот долгорочен економски раст; 6. објаснат основните улоги на пазарите на труд, финансиските пазари и пазарите на пари; 7. разберат основните причини за рецесии; 8. проценка на владините политики насочени кон намалување на трошоците на макроекономската нестабилност 9. разбирање, толкување и предвидување на клучните макроекономски показатели во насока на носење на најдобри финансиски одлуки | |
Содржина на предметната програма:
Mакроекономија Дел 1: Мерење на економијата 1. Понуда и побарувачка 2. Мерење на БДП 3. Вработеност и инфлација Дел 2: Економија на долг рок 4. Пазарот на труд и економскиот раст 5. Финансиски пазари, штедење и инвестиции 6. Пари и инфлација Дел 3: Економија на краток рок 7. Агрегатната понуда и побарувачка 8. Фискална и монетарна политика
Микроекономија Дел 4: Tеорија на потрошувачите 9. Ограничувања, потреби и побарувачка 10. Апликации Дел 5: Анализа на побарувачката и понудата 11. Еластичност 12. Ефикасност на пазарот 13. Апликации Дел 6: Теорија на производители 14. Организирање на производство 15. Производство и трошоци Дел 7: Структура на пазарот 16. Конкурентни пазари 17. Пазарна моќ Стратегијата на конкурентност |