Цел на студиската програма по МАРКЕТИНГ е да им овозможи на студентите да се стекнат со продлабочени
знаења од областа на маркетингот и со специфични вештини за примена на ова знаење во практиката. За
остварување на овие цели, студиската програма ги обработува теоретските аспекти на оваа област, фокусирајќи се
и на нивната практична примена.
Со усвојувањето на сознанијата на оваа студиска програма, се очекува студентот да ги демонстрира
следниве знаења, способности и вештини:
Знаење и разбирање:
• Демонстрира знаење во врска со маркетинг-инструментите во производните и услужните компании во
насока на остварување на позитивни резултати во работењето .
• Покажува знаење кое е неопходно за идентификување на различните аспекти и фактори кои влијаат врз
однесувањето на потрошувачите и врз процесот на донесување одлука при купување.
• Демонстира знаење за процесот на маркетинг-планирање, формулирање и имплементирање на маркетинг-
стратегиите и маркетинг-одлучувањето.
• Демонстрира знаење за стратегиите за иновација и воведување нов производ на пазарот, за стратегиите
на дистрибуција и за маркетинг-каналите, за стратегиите и тактиките во формулирањето на политиката
на цени и за маркетинг-комуникациските стратегии применувајќи пристап на интегрирани маркетинг-
комуникации.
• Демонстрира знаење за комуникацијата со интерната и екстерната јавност и за комуницирањето преку
директна комуникациска порака со фокус на маркетинг-комуникациските активности преку е-маил.
• Демонстрира знаење за одделните фази од процесот на маркетинг-истражување и методите кои што се
користат во маркетинг-истражувањето.
• Демонстрира знаење за одделните методи и алатки за анализа на податоците кои може да се обезбедат
преку социјалните медиуми.
• Демонстрира знаење за концептот и примената на меѓународниот маркетинг.
• Демонстрира знаење за основните концепти и за целиот еко-систем на социјалните медиуми и нивниот
импакт врз маркетинг-стратегиите на компаниите.
• Демонстрира знаење за процесот на создавање содржина за различни медиуми и за развивање маркетинг-
стратегии на содржина.
Примена на знаењето и разбирањето:
• Ги применува теоретските познавања со помош на кои успешно ги идентификува и ги комбинира одделните
инструменти на маркетингот на производ, односно услуга.
• Ги применува теоретските познавања со помош на кои успешно ги идентификува и ги разбира факторите
кои влијаат врз однесувањето на потрошувачите и врз процесот на донесување одлука при купување.
•Самостојно донесува одлуки за инструментите на маркетинг-комуникациите, за медиумите за комуникација,
како и одлуки во врска со пораката и структурата на истата.
• Самостојно ги анализира маркетинг-стратегиите на компаниите и донесува најдобри маркетинг-одлуки во
процесот на маркетинг-планирање.
• Самостојно донесува одлуки во врска со изборот и комуникацијата со целните групи јавност, селектирањето
на купувачите, креирањето директна маркетинг-комуникациска порака и е-маил маркетинг-кампања врз
основа на ситематизирани податоци за купувачите.
• Самостојно развива маркетинг-истражувачки проект и ги истражува и анализира одделните маркетинг-
инструменти и однесувањето на потрошувачите, предлагајќи соодветни решенија.
• Самостојно ги применува одделните методи и алатки за анализа на податоците кои може да се обезбедат
преку социјалните медиуми.
• Ги имплементира соодветните политики на производот.
• Способен е да направи анализа на алтернативните канали на дистрибуција и да направи избор на каналите
кои ќе се користат во функција на остварување на целите на дистрибуција. Самостојно развива стратегија
и тактика во врска со цените како инструмент на маркетингот.
• Самостојно развива стратегија за маркетинг преку социјални медиуми, имајќи ја предвид дигиталната
маркетинг-стратегија.
• Самостојно развива креира содржини за различни медиуми и применува маркетинг на содржина со фокус
на социјалните медиуми.
Способност за проценка:
• Покажува способност за набљудување на маркетинг-процесите и идентификување на релевантните
информации, неопходни за управување со овие процеси.
• Покажува способност за набљудување на однесувањето на потрошувачите и факторите кои што влијаат
врз него.
• Покажува способност за набљудување на маркетинг-процесите кои се специфични кај услугите и за
идентификување на релевантните информации, неопходни за управување со овие процеси.
• Покажува способност за анализа на маркетинг-комуникациските активности, за креирање маркетинг-
комуникациска порака и за испраќање на пораката прилагодена на одделните инструменти и медиуми.
• Покажува способност за анализа на одделните маркетинг-стратегии и за интерпретација на резултатите
од применетите маркетинг-стратегии.
• Покажува способност за развивање на план за комуникација со целните групи јавност, за користење на
податоци за купувачите заради селектирање на купувачите, креирање директна-комуникациска порака и
примена на е-маил маркетинг-кампања
• Покажува способност за идентификување и прибирање релевантни примарни и секундарни податоци,
неопходни за истражување на маркетинг-појавите и процесите.
• Демонстрира способност за идентификување на релевантни податоци и методи и алатки за анализа на
податоците кои може да се обезбедат преку социјалните медиуми.
• Демонстрира способност за имплементирање на стратегиите за позиционирање во одделните фази од
животниот циклус на производот.
• Покажува способност за анализа и примена на глобалните маркетинг-стратегии.Демонстрира способност за анализа и проценка на стратегиите и тактиките во врска со цените како
инструмент на маркетингот.
• Демонстрира способност за анализа и имплентација на маркетинг-активностите преку социјални медиуми
и за креирање соодветна маркетинг-содржина наменета за офлајн и онлајн медиумите за комуникација.
Комуникациски вештини:
• Поседува способности за професионална дискусија во насока на аргументирање на предностите
и слабостите на одделните маркетинг-стратегии и интерпретирање на очекуваните резултати од
предложената маркетинг-стратегија.
• Покажува способност за успешна презентација на добиените резултати од спроведените истражувачки
проекти.
• Поседува способности за презентирање и интерпретирање на резултатите од анализата на податоците од
социјалните медиуми пред носителите на маркетинг-одлуки.
• Демонстрира способност за презентирање на одлуките во врска со стратегиите и тактиките на цени,
производ и дистрибуција како инструменти на маркетинг-миксот.
• Поседува способности за презентирање на одлуките во врска со изборот и примената на соодветни
маркетинг-комуникациски инструменти, соодветни медиуми за комуникација, како и одлуки во врска со
пораката.
• Поседува способности за презентирање на одлуките во врска комуникацијата со одделните групи јавност,
во врска со директната комуникациска порака и маркетинг-активностите преку е-маил врз основа на
систематизирани податоци за купувачите.
• Демонстрира способност за презентирање на одлуките во врска со маркетингот преку социјални медиуми
и маркетингот преку содржина за различни медиуми.
Вештини за учење:
• Ги препознава сопствените интереси во областа на маркетингот воопшто и на маркетинг на услуги, како во
областа на однесувањето на потрошувачите и успешно се стекнува со нови знаење и вештини.
• Демонстрира способност за критичка оцена на планираните маркетинг-активности, маркетинг-стратегии
и очекуваните и планираните маркетинг-резултати и нуди оригинални решенија и предлози во врска со
маркетинг-стратегијата и тактиката.
• Демонстрира способност за критичка оцена на презентираните идеи и методи, нуди оригинални решенија
и успешно се справува со секоја поставена задача.
• Демонстрира способност за критичка оцена на маркетинг-активностите во врска со производот, цената,
дистрибуцијата и маркетинг-комуникациите како инструменти на маркетингот, нуди оригинални решенија и
успешно се справува со секоја поставена задача во врска со маркетинг-миксот.
• Демонстрира способност за критичка оцена на комуникациите со одделните групи јавност, како и за
маркетинг–активностите врз основа на податоците за купувачите, нуди оригинални решенија и успешно се
справува со секоја поставена задача во различни теми од областа на комуникациите.
• Демонстрира способност за критичка оцена на одлуките во врска со маркетингот преку социјални медиуми
како интегрален дел на дигиталниот маркетинг.• Демонстрира способност за критичка оцена на креативните решенија за различни медиуми и на
активностите во врска со маркетингот на содржина.
Квалификација која се стекнува: Дипломиран економист на департманот Маркетинг.
Код | Назив на наставниот предмет | Семестар | Неделен фонд на часови | ЕКТС | |
---|---|---|---|---|---|
П | В | ||||
ПРВА ГОДИНА | |||||
ECN 110 | Основи на економијата | Прв / Зимски | 6 | 0 | 7.5 |
ACC 110 | Основи на сметководство | Прв / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
MST 110 | Математика за економисти | Прв / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
Изборен наставен предмет | Прв / Зимски | 4 / 6 | 2 / 0 | 7.5 | |
EBU 110 | Основи на е-бизнис | Втор / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
INT 110 | Трговско право | Втор / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
MST 120 | Статистика за бизнис и економија | Втор / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
Изборен наставен предмет | Втор / Летен | 4 / 6 | 2/0 | 7.5 | |
Код | Назив на наставниот предмет | Семестар | Неделен фонд на часови | ЕКТС | |
П | В | ||||
ВТОРА ГОДИНА | |||||
МКТ 210 | Основи на маркетинг | Трет / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
МКТ 220 | Однесување на потрошувачите | Трет / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 210 | Основи на менаџмент | Трет / Зимски | 6 | 0 | 7.5 |
Изборен наставен предмет | Трет / Зимски | 4 / 6 | 2 / 0 | 7.5 | |
МКТ 230 | Управување со маркетинг канали | Четврти / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
МКТ 240 | Интегрирани-маркетинг комуникации | Четврти / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 430 | Бизнис комуникации | Четврти / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
Изборен наставен предмет | Четврти / Летен | 4 / 6 | 2/0 | 7.5 | |
Код | Назив на наставниот предмет | Семестар | Неделен фонд на часови | ЕКТС | |
П | В | ||||
ТРЕТА ГОДИНА | |||||
МКТ 310 | Маркетинг-менаџмент | Петти / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
МКТ 320 | Управување со иновации и производ | Петти / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
МКТ 330 | Маркетинг-истражување | Петти / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
Изборен наставен предмет | Петти / Зимски | 4 / 6 | 2 / 0 | 7.5 | |
МКТ 340 | Маркетинг на услуги | Шести / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
МКТ 350 | Политика на цени | Шести / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
EBU 220 | Дигитален маркетинг | Шести / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
Изборен наставен предмет | Шести / Летен | 4 / 6 | 2/0 | 7.5 | |
Код | Назив на наставниот предмет | Семестар | Неделен фонд на часови | ЕКТС | |
П | В | ||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | |||||
MKT 410 | Меѓународен маркетинг | Седми / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 390 | Финансиски менаџмент | Седми / Зимски | 6 | 0 | 7.5 |
EBU 320 | Бизнис логистика | Седми / Зимски | 4 | 2 | 7.5 |
Изборен наставен предмет | Седми / Зимски | 4 / 6 | 2 / 0 | 7.5 | |
MKT 420 | Креативност и маркетинг на содржина | Осми / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
MKT 430 | Аналитика на социјални медиуми | Осми / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
MKT 440 | Маркетинг преку социјални медиуми | Осми / Летен | 4 | 2 | 7.5 |
Изборен наставен предмет | Осми / Летен | 4 / 6 | 2/0 | 7.5 | |
DIPL5000 | Дипломски труд | Осми / Летен | 3.0** |
Код | Назив на предметот | Семестар | Неделен фонд на часови | ЕКТС | |
---|---|---|---|---|---|
П | В | ||||
ПРВА ГОДИНА | |||||
MGT 120 | Бизнис етика | Прв | 6 | 0 | 7.5 |
INT 120 | Деловен англиски јазик | Прв | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 120 | Вовед во економија на животната средина | Втор | 6 | 0 | 7.5 |
MGT 130 | Организациско однесување | Втор | 4 | 2 | 7.5 |
ВТОРА ГОДИНА | |||||
EBU 210 | Дигитална економија | Трети | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 240 | Економика на Македонија | Трети | 6 | 0 | 7.5 |
FIN 230 | Јавни финансии | Трети | 6 | 0 | 7.5 |
MGT 240 | Менаџмент на човечки ресурси | Трети | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 220 | Микроекономија | Трети | 6 | 0 | 7.5 |
MST 250 | Статистичка контрола на квалитет | Трети | 4 | 2 | 7.5 |
ACC 210 | Финансиско сметководство | Трети | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 270 | Бихевиористичка економија (Економија и психологија) | Четврти | 6 | 0 | 7.5 |
EBU 240 | Дигитални иновации | Четврти | 4 | 2 | 7.5 |
MST 210 | Економска статистика | Четврти | 4 | 2 | 7.5 |
EBU 230 | Информациони технологии | Четврти | 4 | 2 | 7.5 |
INT 210 | Меѓународна економија | Четврти | 6 | 0 | 7.5 |
INT 220 | Меѓународни организации и интеграции | Четврти | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 260 | Менаџерско одлучување и решавање на проблеми | Четврти | 6 | 0 | 7.5 |
MGT 230 | Менаџмент на мал бизнис | Четврти | 6 | 0 | 7.5 |
MST 220 | Основи на бизнис аналитика | Четврти | 4 | 2 | 7.5 |
FIN 220 | Пари и банкарство | Четврти | 6 | 0 | 7.5 |
MGT 250 | Проект менаџмент | Четврти | 4 | 2 | 7.5 |
ACC 220 | Управувачко сметководство 1 | Четврти | 4 | 2 | 7.5 |
FIN 210 | Финансиски пазари и институции | Четврти | 6 | 0 | 7.5 |
ТРЕТА ГОДИНА | |||||
EBU 310 | Бази на податоци за бизнис | Петти | 4 | 2 | 7.5 |
INT 310 | Европски економски интеграции | Петти | 6 | 0 | 7.5 |
ECN 330 | Економетрија | Петти | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 310 | Економија на инвестиции | Петти | 6 | 0 | 7.5 |
ECN 320 | Економски раст и развој | Петти | 6 | 0 | 7.5 |
FIN 310 | Меѓународни финансии | Петти | 6 | 0 | 7.5 |
MGT 320 | Менаџмент информациони системи | Петти | 6 | 0 | 7.5 |
INT 340 | Надворешна трговија | Петти | 6 | 0 | 7.5 |
MGT 310 | Стратегиски менаџмент | Петти | 6 | 0 | 7.5 |
MST 310 | Анализа на временски серии | Шести | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 330 | Бизнис планирање и претприемништво | Шести | 4 | 2 | 7.5 |
INT 320 | Внатрешен пазар на ЕУ | Шести | 6 | 0 | 7.5 |
EBU 330 | Дизајн и развој на веб | Шести | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 391 | Економија на иновации | Шести | 6 | 0 | 7.5 |
EBU 340 | Менаџмент на бизнис процеси | Шести | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 340 | Менаџмент на перформанси | Шести | 4 | 2 | 7.5 |
EBU 350 | Програмирање на бизнис апликации | Шести | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 350 | Развој на економската мисла | Шести | 6 | 0 | 7.5 |
ACC 330 | Ревизија | Шести | 4 | 2 | 7.5 |
FIN 320 | Хартии од вредност и портфолио менаџмент | Шести | 6 | 0 | 7.5 |
ЧЕТВРТА ГОДИНА | |||||
EBU 440 | Аналитика на бизнис податоци | Седми | 4 | 2 | 7.5 |
FIN 410 | Банкарски менаџмент | Седми | 6 | 0 | 7.5 |
EBU 410 | ЕРП системи | Седми | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 460 | Индустриска политика | Седми | 6 | 0 | 7.5 |
MST 420 | Квантитативни методи во финансии | Седми | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 470 | Меѓународен менаџмент | Седми | 4 | 2 | 7.5 |
INT 410 | Меѓународен транспорт и логистика | Седми | 6 | 0 | 7.5 |
MGT 420 | Оперативен менаџмент | Седми | 6 | 0 | 7.5 |
MGT 450 | Операциони истражувања и машинско учење за менаџмент | Седми | 6 | 0 | 7.5 |
EBU 430 | Системска анализа и дизајн на информациски системи | Седми | 4 | 2 | 7.5 |
MKT 450 | Современи теми од комуникации | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
ACC 420 | Анализа на финансиски извештаи | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
ECN 410 | Државна регулација на бизнисот | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
EBU 450 | Е-бизнис дистрибутивни канали | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
FIN 450 | Избрани теми од финансии | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
ACC 430 | Интерна ревизија | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
INT 420 | Меѓународно трговско право | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 410 | Менаџмент во осигурување | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
EBU 420 | Менаџмент на односи со потрошувачи | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
MGT 440 | Менаџмент на промени | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
INT 430 | Монетарна и фискална политика во ЕУ | Осми | 6 | 0 | 7.5 |
ECN 450 | Применета економетрија | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
FIN 440 | Применети финансии со Ексел | Осми | 6 | 0 | 7.5 |
MST 430 | Финансиска и актуарска математика | Осми | 4 | 2 | 7.5 |
Во 2020 Економскиот факултет при Универзитетот “Св. Кирил и Методиј” во Скопје слави 70 години од своето основање.
Економскиот факултет во рамките на интегрираниот државен Универзитет „Св.Кирил и Методиј“ во Скопје е најголема образовна и истражувачка институција во Република Македонија од областа на економијата и бизнисот.
Економски факултет
Универзитет „Св.Кирил и Методиј“
бул. Гоце Делчев бр.9В
1000 Скопје
Република Северна Македонија
телефон: (02) 3286-800
факс: (02) 3118-701
Е-пошта: contact@eccf.ukim.edu.mk
www.eccf.ukim.edu.mk – сите права се задржани